donderdag 11 februari 2016

Knotwilgen & Decorating - part II...

Knotwilgen & Decorating - part II...

 
Onder een strakblauwe lucht vandaag de knotwilgen
 en platanen geknot en intussen plannen gemaakt voor een houtopslag...
 We hebben nu een provisorische houtopslag gemaakt tegen het huis, maar wat zou het leuk
 zijn om een "echte" houtopslag te maken compleet met eiken balken en rieten kap
 in de stijl van de rest van de boerderij...
 
 
Ja zo begint dat...meteen maar de maat opgemeten en aan de koffietafel plaatjes
 uit tijdschriften geknipt, potlood en papier erbij en aan het schetsen geslagen, zoiets moet het dan straks worden...word vervolgd!
...toen we weer naar buiten gingen kwam deze prachtige sierduif hier 's middags aanvliegen en 's avonds zat meneer duif gezellig tussen de kippen op stok...hij is niet meer weggegaan...
Jippie!! ...EINDELIJK een goede smoes om dan ook meteen maar de duiventil te maken waar ik al jaren om loop te zeuren haha!!..het schetsboek er weer bijgepakt met een big smile...
...(dat wordt nog een "wordt vervolgd" dus!)

 
 Maar waar waren we gebleven...ohja, wilgen knotten...hier op het terrein hebben we
twee verschillende soorten wilgen; "gewone" wilgen en "kronkelwilgen" 
De takken van de "gewone wilg" gebruiken we om de slootkant op een natuurlijke manier mee te verstevigen, de takken van de kronkelwilg gebruik ik ieder jaar in huis om leuke hoekjes mee te maken... 
 
 
 
En dat vinden Poehtje & Pommetje ook altijd errrrug interessant haha!
Tot nu toe gaat het nog altijd goed, Pommetje is nu 2 jaar oud en die weet precies wat wel en niet mag, Poehtje is nog maar een half jaar en doet net alsof ze het nog niet snapt, maar meestal laten ze alles na een grondige inspectiebeurt met rust...

 
 
Ik gebruik ook heel graag kransen om mee te stylen, ik heb ze in allerlei maten en materialen, van grof tot fijn, ze vervelen eigenlijk nooit en door ze af te wisselen word het ook niet gauw saai!

 
Zo leuk! Lekker stylen en veranderen...kransen genoeg inmiddels haha!
 
 
Deze bos met verschillende soorten vers geknipte kruiden kreeg ik van een vriendin,
staat hartstikke decoratief in je keuken en je hebt het tijdens het koken meteen
 onder handbereik, twee vliegen in 1 klap dus.
Alleen moet ik altijd even oppassen als ik ze ophang dat mijn "kookhulpjes" dat niet zien
 want die vinden het altijd erg spannend als dingen bewegen en voor je het weet hangen ze
 in het wildrek tussen de pannen haha!
 
 
 
Inmiddels is het buiten donker aan het worden, dan gaat hier de verlichting
 onder de rieten kap aan, dat maakt het een stuk gezelliger buiten!
 
 
Alvast een heel fijn weekend toegewenst!