woensdag 20 januari 2016

Let it snow, let it snow, let it snow!


Let it snow, let it snow, let it snow!

 
 ... Tenminste, dat hoopte ik, maar helaas is hier niet tot nauwelijks sneeuw gevallen...
Inmiddels hebben we nu wel eindelijk een beetje echte kou gehad, heerlijk de rust en stilte die er dan buiten is en je alleen het knisperen van de bevroren grond onder je laarzen hoort...
 
 
Het levert wel prachtige plaatjes op die bevroren rijp op de bomen en het huis...
Het  is net alsof iemand poedersuiker boven ons dak heeft staan te strooien...


Alles buiten lijkt onderdeel te zijn van een winters decor, de houtopslag,
 de tortelduifjes en de potten met mosbollen op de tuintafel...



Een heerlijke tijd om het in huis knus en gezellig te maken!
Als ik de stallen gemest en de paarden verzorgd heb is er niets heerlijkers dan binnen weer op te warmen bij de open haard en te genieten van de bevroren wereld buiten...

 
 
De open haard gaat hier echt iedere dag aan, het hout is niet aan te slepen haha!
Het geeft zo'n heerlijke sfeer in huis!
(Schouw en toebehoren via www.achterhuis.nl)

 
Het blijft een mooi gezicht al die winterse taferelen...
's avonds kan ik me maar moeilijk losmaken van de aanblik van het riet in wintersfeer...
 
 
...De schemer buiten, het licht dat door de ramen schijnt, de heldere blauwe lucht en de vrieskou...
Stiekum hoop ik toch nog op een flinke portie sneeuw en bevroren sloten,
 mijn schaatsen liggen alvast klaar...
 
 
Een heel fijne week toegewenst!