dinsdag 8 december 2015

Sinterklaasavond en een prachtige plaid...

 

Sinterklaasavond en een prachtige plaid...

 
Sinterklaas was weer in het land...
 Warme sojachocolademelk, pepernoten en de openhaard lekker aan,
 wat is dit toch altijd een leuke tijd! 

 
 
Zie de maan schijnt door de bomen...
Toen mijn neefjes en nichtjes nog klein waren en de schoorsteen hier nog open lag,
 lieten we ze voor de open haard Sinterklaasliedjes zingen...
Boven gooide mijn man pepernoten en pakjes door de schoorsteenpijp...die gezichtjes als de pakjes hier door de schoorsteen naar beneden kwamen vallen...onbetaalbaar! 

 
s'Avonds je schoen zetten en hopen dat er iets in zit de volgende ochtend...
Wortel voor het paard in je klomp..."And now...we wait!" Hoe oud je ook bent...het blijft leuk!
 

 
Tussendoor ook nog naar de Country & Christmasfair in Haarzuilens geweest,
we hadden vrijkaarten gekregen en ondanks de kou was het ontzettend leuk!
Deze schattige duiventil zag ik daar ook staan, volgend projectje voor op mijn
 "moet-ik-ooit-nog-eens-zelf-maken-wishlist" haha! 


Maar de afgelopen weken ben ik eerst zoet geweest met breien...
 
 
Ik had dit prachtige handwerkpakket besteld via internet:
https://www.schoutenhandwerken.nl/webshop/nl/brei-en-haakpakketten/breipakketten/colinette-breipakketten/arizona-dream-kits.html
En dit is het eindresultaat!

 
Ik ben er zo onzettend blij mee!
Het pakket bestaat uit verschillende materialen; handgeverfde mohair, bouclé, lintgaren en wol/bamboegaren, ik heb de kleurstelling "Oyster Blush" uitgezocht, die kleuren zijn zo mooi!
Bij het pakket zitten 5 verschillende patronen waar je uit kunt kiezen,
 je kunt de plaid dus precies zo maken als je zelf wilt!


De plaid is prachtig om neer te leggen en wat ik ook heel fijn vind is
dat hij zo licht als een veertje is als je hem gebruikt voor de kou...
..en ... je kunt hem ook als omslagdoek gebruiken, superhip!
Een hele fijne week toegewenst!