zaterdag 30 mei 2015

De tuin in...

De tuin in...

 
Onze tuin is nu op zijn mooist...
Het is een grote explosie van groen en bloemen, alles staat er nu zo mooi bij!
We hebben hier ook ontzettend veel vogels en ze zijn allemaal druk in de weer met elkaar het hof te maken, nestjes te bouwen en hun jongen te verzorgen...

 
"Ons" winterkoninkje heeft inmiddels ook jongen en vliegt af en aan met vliegjes...een heerlijk tafereel!



De eerste snoezige eendekuikens lopen hier al weer door de tuin te scharrelen
met hun moeder, ze weten precies wanneer het hier voedertijd is...

 
Onze tuin bestaat alleen maar uit wit en blauw/paarstinten, gecombineerd
 met het frisse jonge groen van de buxus en de beukenhaag is het zo'n prachtig gezicht... 

 
 
Clematis "Blue Light" is mijn favoriet, hij begint met grote bloembladeren, daarna gaat de binnenste bloemknop open en volgt er nog een bloei met kleine bloembladen, echt schitterend!
 
 
 
Bij de vijver bloeien de Akelei en de Agapanthus volop, ik heb de zaden van vorig jaar bewaard en voorgezaaid, de bedoeling is om straks een hele strook van deze prachtige Afrikaanse Lelie aan te leggen, wat ik over hou geef ik weg aan vrienden en familie

 
Deze Riddersporen heb ik vorig jaar gekocht bij Dille & Kamille, ik vind de kleur
 zo ontzettend mooi, de bloemen kleuren van paars naar blauw...
 
 
De Leilindes en Platanen vormen alweer een natuurlijke zonwering voor het huis en het terras...
Samen met het frisse groen van de beukenhaag en de buxussen vormen ze de basisstructuur van onze tuin...
 
 
De lila Phloxen en Seringen hullen de tuin in hun zoete geur, zo heerlijk om nu buiten te zijn!
 
 
Alvast een heel fijn weekend!