zondag 5 april 2015

Paassfeer

Paassfeer  

Voordat we de woonkamer gaan stucken toch nog even wat paasdecoraties gemaakt....
 
 
De eitjes heb ik al meer dan tien jaar geleden gehad, ze zijn nog steeds allemaal (!) heel.
Voor de gelegenheid heb ik ze in kransjes gelegd en samen met de takken van de kronkelwilg heb je eigenlijk niet meer nodig om een warme sfeer in je huis te creƫren...

 
 
 De woonkamer gaan we dus binnenkort leeghalen om het plafond en de muren glad te stucken, daarna wordt ook hier alles in de kalkverf gezet.
Ik ben er nog niet helemaal uit welke kleuren ik ga gebruiken...de muur achter de schouw wil ik in een warme maar niet te donkere taupe of zandkleur, de andere muren moeten een vergrijsd of "vies" wit kleurtje krijgen en er komen gordijnen bij de openslaande deuren.
Hier nog even een paar oude foto's met granol op de muren en gipsplaten op het plafond, inmiddels is er een hoop veranderd.


 Wat zeker blijft is onze vergrijsde frans eiken vloer van oude wagondelen, ooit aangeschaft bij 't Achterhuis in Udenhout, daar zijn we nog steeds superblij mee!
Wat ook terugkeert aan de muur zijn deze 2 schilderijtjes, de egel en de muis hangen naast elkaar en ik ben er na al die jaren nog steeds niet op uitgekeken.

 
 Als grap ook nog wat verdwaalde veertjes van buiten in een krans verwerkt... 
 
 
 
Ik heb ook deze anemoontjes in huis gehaald, ik vind die diep paars/blauwe kleur zo mooi! Normaal heb ik eigenlijk nooit kleur in huis, maar voor mooie bloemen maak ik af en toe een uitzondering....
Ze staan in ijzeren potjes en vazen door het hele huis heen.
 
 
 
Een heel fijn paasweekend toegewenst!