woensdag 26 november 2014

Mazzel

Mazzel

 
's Avonds brandt er nog volop licht door de ramen van de rieten kap, er wordt hard geklust!
Tijdens de verbouwing groeit er zo zoetjes aan een wensenlijstje voor de inrichting van het huis en daar kun je dan heel gericht voor gaan winkelen of zomaar tegen aan lopen. 
Maar soms... dan wordt het je gewoon echt in de schoot geworpen.
 
 
Al vanaf zijn 18e komt mijn man bij Graaf Floris in Muiden (www.graaf-floris-v.nl) en in de 21 jaar dat wij samen zijn hebben wij daar al heel wat gezellige uurtjes doorgebracht.
Op hun Facebookpagina stond plots een prachtige eikenhouten tafel "gratis af te halen" en laat ik nu de eerste zijn die daarop reageerde...
 
 
 Dus heb ik nu een hele mooie wijntafel vol dierbare herinneringen die straks prachtig zal staan naast de bank met een grote stenen kruiklamp erop!
Maar eerst moet hij helemaal kaalgeschuurd worden want er zit een flinke laklaag op.
 
 
En soms heb je dan in een week tijd twee keer mazzel...want ik liep ook nog tegen een gratis oud scheepstafeltje aan.
Er moet nog wel het 1 en ander aan opgeknapt worden, maar na wat schuren kwam er prachtig vergrijsd hout tevoorschijn. 
 
 
  Verder vond ik ook eindelijk het Hoffz-kandelaartje waar ik al zo lang naar op zoek was en heb ik  bij landelijkestijlenwonen.nl een prachtig windlicht en een mooie theedoek van Hoffz gekocht.
Kortom, deze week zat echt alles mee!
 

 Spullen genoeg om straks een heerlijke sfeer mee te creĆ«ren.
Nu alleen nog die verbouwing af, maar daar gaan nog wel heel wat uurtjes in zitten.
 1 ding is zeker, als straks de laatste verfstreken opgedroogd zijn, dan heb ik genoeg woon-accessoires om me helemaal uit te leven met de inrichting!
   
 
Fijne week!