vrijdag 31 oktober 2014

Keukenperikelen

Keukenperikelen

 
De keuken staat inmiddels al heel wat jaartjes, we hebben hem indertijd zelf gemaakt. De schouw, het wildrek boven het middenblok en het middenblok zelf, allemaal naar eigen ontwerp. 
De raambekleding heb ik ook zelf gemaakt, tenminste...ik heb ze geknipt, gespeld en mijn moeder heeft ze uiteindelijk op de naaimachine in elkaar gezet want die kan dat veel netter dan ik!
 
 
 
 
 
We zijn eigenlijk nog steeds heel erg blij met onze keuken, maar...
...ineens zagen we een Cooker... 
Omdat we eigenlijk heel graag op hout willen gaan stoken zodat we niet meer afhankelijk zijn van aardgas, zijn we ons gaan verdiepen in de verschillende houtgestookte Cookers, daarmee kun je niet alleen koken maar ook je CV en je waterketel verwarmen.

 
Enfin, het balletje is gaan rollen, zo'n prachtige zwarte Cooker lijkt me echt een droom.
 Nu was ik toch al van plan om in het voorjaar de keuken opnieuw te gaan verven omdat de muren in de keuken en de woonkamer opnieuw gestuckt worden en er overal nieuwe plinten komen, dus wat breekwerk om een Cooker te kunnen plaatsen is geen ramp.

 
 
Eigenlijk ontzettend leuk om plannen te maken voor zo'n droomfornuis, ik zie het al helemaal voor me, kortom ik heb de komende winteravonden weer wat om van te dromen!
De laatste tijd al wat nieuwe spulletjes voor de keukenopknapbeurt verzameld, waaronder nieuwe vergrijsde manden voor onder de wasbak en een prachtige krans.
Of die Cooker er nu uiteindelijk komt of niet, eigenlijk is dromen, plannen maken en voorpret het leukste wat er is!