maandag 8 september 2014

Dromen van een slaapkamer


Dromen van een slaapkamer

 
Op dit moment zijn we nog bezig met de buitenmuren van het huis te stucken en daar zijn we nog wel even mee bezig want we leggen meteen nieuwe drainage om het huis. Maar zodra dat klaar is gaan we eindelijk verder met de bovenetage!
 
De oude balken zijn vergrijsd gebeitst (ze waren naturel veel te geel) en de eerste stucklaag zit er op, nu nog afwerken en gladstucken en dan mag ik eindelijk met de kalkverf aan de gang. Ik heb gekozen voor "Colosseum" en "Madonna" van Carte Colori. De kozijnen hebben we gemaakt van oud eikenhout en de deuren straks ook.


Als het verfwerk gedaan is gaan we de geraamtes van de eiken inbouwkasten maken en kunnen de eiken vloerdelen gelegd worden. Om een idee te geven hoe dat er uit gaat zien heb ik even een paar planken neergezet met schoenen erop, want een walk in closet is natuurlijk niet compleet zonder schoenenkast! En er een foto van het kastje uit het toilet bij geplaatst (zo moet het worden). Het proefstukje kalkverf op de muur is de kleur "Colosseum". 
 
 
Voor de slaapkamer heb ik in de afgelopen maanden eigenlijk alles al verzameld; nieuw bedlinnen van Town & Country in een prachtige zandkleur, mooie sierkussentjes van Essenza, 2 kruiklampen en 2 wijntafeltjes voor naast het bed.
 
 
En...werd ik deze week zomaar verrast met een prachtige nieuwe Hoffzkruik en een grote bos dadeltakken! Ik ben er echt superblij mee want deze smalle kruik past qua kleur en model perfect bij de grote en kleine kruik die ik al had. De andere 2 Hoffz-kruiken en Hoffz-schalen passen ook mooi bij elkaar en zo groeit mijn verzameling Hoffz straks door het hele huis heen haha!